Kollektion nållåtta hos fin-fina butiken Fröken Gul

FrökenGul_butiken

Hurra!

I lördags levererade jag en kartong med nållåtta-produkter till en helt fantastisk butik söder om söder: Fröken Gul i Huddinge! Där, i ett av Huddinges äldsta hus har ägarinnan Piia skapat en inspirerande och mysig butik med en härlig blandning av skandinavisk design tillsammans med retro/vintageprylar. En butik som går helt i min smak kan jag lugnt säga! Och många gula färgklickar sticker ut – för som ni hör på namnet gillar Piia gult precis lika mycket som jag. Bara en sån sak…

Så det är med stolthet jag kan tala om att Frau Furtenbach – med brickor, skärbrädor, kökshanddukar, disktrasor, vykort och skrivböcker ur nållåtta-kollektionen numer trängs på hyllorna tillsammans med varumärken som Ferm Living, Muuto, Littlephant, Fine Little Day och många fler!

FrökenGul_1 FrökenGul_4 FrökenGul_3

Fröken Gul hittar ni på Norrängsvägen 2, ett stenkast från Huddinge Centrum och granne med Fullersta Gård. Väl värt ett besök alltså. Och väl värt att följa henne på Instagram också för den delen. För tro mig, det kommer folk från hela Stockholmsområdet till hennes butik – just av den anledningen: de inspireras och förtjusas av allt fint hon lägger upp på Instagram, och till slut så bara måste man dit. Oavsett om man bor på helt andra sidan stan. Och det är nu jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vilken impact Instagram har, men vet ni – jag lämnar det till ett annat inlägg…
– Gör ett besök i butiken så länge!

Foto: Piia, Fröken Gul

Kommentera

