#008 av #blogg100: En av 700

För så många kvinnor (och nåja, några män närvarande också…) var på plats på Rival i går, när årets Beautiful Business Award (BBA) skulle delas ut i kategorierna Årets Företagerska, Årets Tjänsteutvecklare samt Årets Uppstickare.

Det var en riktigt inspirerande kväll! Att få se och höra de nominerade berätta om sina företag, sina tankar och sina utmaningar var mer än imponerande, moderatorn Alice Bah Kuhnke var helt fantastisk –  påläst, avslappnad och väldigt väldigt rolig. Miss Li som stod för kvällens musikaliska inslag, sjöng så där innerligt som hon brukar så man både fick ståpäls och tårar i ögonen. Och sen träffar man ju på så många som man känner och ändå missade jag säkert flera som var där för det var omöjligt att kunna se alla… Så det blev mycket prat å mingel med många trevliga personer i pauserna.

BBA

Årets Företagerska 2013: Annica Eklund, Bolon.

Mitt norrländska hjärta klappade lite extra för de nominerade systrarna bakom Polarbröd: Anna Borgeryd och Karin Bodin. De har ju ett av sina bagerier i Älvsbyn – Norrbottens pärla! Tyvärr tog de inte hem priset, men jag tror de är väldigt glada över att vara nominerade – bara det är en utmärkelse i sig. Och förstås en skön bekräftelse på att de gör någonting väldigt väldigt bra!

Så jag lämnade Rival med en skön jävlar-anamma-känsla i magen. Även om Frau Furtenbach inte riktigt når upp till en omsättning på 600 miljoner (prognos för flygstolen.se) så har jag mina egna mål och tankar kring vad som är ett lyckat företagande för mig och då är omsättning och pengar inte allt. Även om det underlättar.

Mer om vinnarna och de nominerade företagen hittar du bland annat på Beautiful Business Award och på driftig.nu

Foto: BBA på Facebook

Kommentera

