#007 av #blogg100: Testperioder och kliande mössor

Nu är jag inne på testvecka 3 av 4 för min kollektion nållåtta på utvalda Designtorget-butiker. För så ser upplägget ut, att dina produkter har en provförsäljningsperiod på 4 veckor efter att de blivit godkända av juryn. Jag hoppas förstås att kollektionen får var kvar efter provperiodens slut och att antalet butiker utökas. Skulle sitta fint med butikerna på Centralen och Arlanda till exempel, då kollektionen ändå kan klassas som souvenirer… Och att jag får leverera under sommarmånaderna, då troligen försäljningen av souvenirer ökar.

Även om kollektionen känns självklar på hyllorna, vågar jag ändå inte hoppas förrän jag har ett klart besked. Fick ett mejl från Designtorgets butik i Kulturhuset precis innan helgen, där de önskar påfyllning, vilket kändes underbart! Så igår kväll fick man ta på sig lagermössan å packa ihop en låda för leverans till butiken nu idag.

Budfirma_FrauFurtenbach

Egentligen är det inte hållbart att agera budfirma, inte på lång sikt. Säkerligen även otroligt ineffektivt att vika alla handdukar, sätta på gördel å klistra oblat… Men det är så det ser ut i min fabrik just nu men det blir sannolikt ändring på det ju fler återförsäljare jag får in. Lagermössan är ju ändå bara en av ett antal olika mössor man byter mellan som egenföretagare… Och den mössan kliar åtminstone inte lika illa som produktionsledarmössan eller den allra värsta: bokföringsmössan!

Tut tut! Nu går budet.


Och ett litet PS:
En ödmjuk uppmaning att shoppa loss på nållåtta så jag får vara kvar… 😉 Kollektionerna finns på Designtorget Västermalmsgallerian, Nybrogatan, Kulturhuset och Götgatan. Och på deras webshop förstås!

Kommentera

