Paus från jobbet för att jobba

Ibland blir det lite mycket på en gång. Som nu. Det är rörigt på hemmaplan och samtidigt som jag försöker styra upp det så är jag mitt uppe i ett nytt frilansuppdrag – en pitch för en förhoppningsvis blivande kund och uppdragsgivare. Det är förstås jättekul samtidigt som det alltid tar mycket mer tid än vad man tror från början.

Så. Efter barnen somnat å man kickar igång datorn och man precis hinner lägga upp några bilder till en början på en kundpresentation så kommer en yrvaken ynklig liten kille som har jätteont i benen vandrandes. Växtvärk eller bara ont från att aldrig sitta stilla. Typ. Såklart släpper man allt – fixar lite alvedon, masserar benen och bara är nära en stund. Tills det onda gått över och han sover sött igen. Så tillbaka till den där presentationen. Och var var jag nu…?

Därav tystnaden här på bloggen – för att hinna med helt enkelt. Det som är livet och det som är jobbet och allt däremellan. Men när ni minst anar det är jag tillbaka här igen!

Kram till er och hoppas ni får en fin vecka!

Kommentera

