Glad igen

För nåt annat kan man ju inte bli när man hittar blogginlägg där någon skriver om mig och att de blir glada av det jag gör. Tack till Helena Sundström som skriver så här på sin blogg Villa Varm:

Som pitebo blev jag blev riktigt varm i hjärtat då jag såg Frau Furtenbachs snygga och roliga produkter på Äntligen Hemma-mässan.” 

Och efter en vecka som minst sagt gått upp och ned i både energinivå och självförtroende,  blir jag förstås extra glad över de positiva orden!

Nu blir det långhelg, vilket ska bli riktigt skönt. Men ingen rast å ingen ro. Måste gå igenom bolagspärmen, sortera å märka upp kvitton, stämma av fakturor – ja, allt sånt där som är så viktigt men oooo så tråkigt. Och krångligt. Jag sitter hellre å skissar på några idéer å använder min andra hjärnhalva. Den som funkar som jag vill liksom…

Tur jag har en underbar pappa som kan allt om redovisning, bokföring, debet & kredit eller vad det nu heter. För jag tänker så här: Man ska göra det man är bra på och överlåta det man inte är så bra på till andra som är bra på just det jag inte är bra på… Logiskt, eller hur?

Men sortera kvittona får jag snällt göra själv. Så länge jag inte kommer med en hög osorterade kvitton i en skokartong eller en plastpåse är jag välkommen, säger pappa. Han har nog sett ett å annat i sina dar på redovisningsbyrå…

Foto: Helena Sundström, Villa Varm

Lämna en kommentar