Fredag den 13:e

Är det inte i dag. Men det skulle kunna va. För en riktig otursdag är var det är!

Bilen pajade ihop i helgen. Ute på en stoooor å snålblåstig parkeringsplats i Kungens Kurva ville den helt plötsligt inte starta igen. På väg ut till mina föräldrar för att byta vinterdäck till sommardäck. Men så långt kom vi inte. Det blev till å ringa efter en bärgare som till slut fick igång min franska lilla bil så vi kunde köra den tillbaka till Norrort å till verkstan. 1100 kronor mindre på kontot – check.

Så. Till verkstan i morse, stämma av felet å det är bara till å byta startmotorn. 2.800 kronor mindre på kontot – check.

Och så ett eventuellt byte av batteri. Eventuellt 1000 kronor mindre på kontot – check.

Men fredagen den 13:e fortsätter:
Efter ett besök hos frisören nu i kväll står jag å väntar på bussen (och står såklart med mobilen i handen i väntan på den…) När bussen kommer lägger jag så en mig veterligen H-E-L telefon i jackfickan. Kliver på bussen. Det ringer. Tar nu fram en T-R-A-S-I-G telefon ur jackfickan. Sprucket glas.

Notan på det har jag ingen aning om. Men har precis fått ett hett tips på nåt ställe på Götgatan som fixar nytt glas för 200 spänn. Ska ta å kolla upp det – check.

Tänker inte ens lägga ihop de här summorna till nån slags totalsumma. Summa summarum är det ändå pengar jag inte hade lust att lägga på en trasig bil. Eller en trasig telefon. Men jag är i alla fall skitsnygg i håret och när jag hämtar bilen på verkstan är den nästan lika vårfräsch då den fått byta till sommardäck. Tänkte det var lika bra, när den ändå var där och däcken låg i bakluckan. 250 kronor mindre på kontot – check.

Frisörbesöket passar jag på – check.

Kommentera

