Happy lördag!

Det börjar med ett mejl från en butik som är intresserad av att bli återförsäljare av pijtmåle och sen får jag ett tips på Facebook om att det står om Frau Furtenbach och mina disktrasor och brickan i dagens Piteå-Tidning! Tack till Marianne för det tipset…

Så jag knappar genast in mig på nättidningen och läser igenom artikeln som handlar om Niclas Wikström, som driver medieproduktionsbolaget Oh my och läser längst ned i artikeln:

”I pentryt står bullar och grön mjölk framdukat vid kaffemaskinen. På diskbänken en trasa och bricka från Frau Furtenbachs produktserie ”Pijtmåle”, en hyllning till vackra vardagsord från norr.”

– Jamen, hur glad blir man inte då liksom…!

Lite bakgrundsinfo kan ju behövas här för att ni ska förstå varför Oh my har produkter från pijtmåle på deras kontor här i Stockholm… Jag hade nämligen ett samarbete med dom i slutet på förra året då jag hade med några pijtmåle-grejer i en goodie-bag som delades ut i samband med Huvudstad Piteå-event här i Stockholm som Oh my arrangerade.

Nu håller jag tummarna för att butiken som hörde av sig vill sälja pijtmåle och för att binero fixar till min url, då jag precis upptäckt att min sida inte funkar när man knappar in sig på http://www.furtenbach.se … däremot funkar det alltid att komma in via wordpress: https://fraufurtenbach.wordpress.com. Bara så ni vet…

Så. Lite moln blev det på denna Happy-lörda, men inget som inte ordnar sig. Hoppas ni får en toppen-lördag ni med!

Foto: Karolina – Frau Furtenbach©

Kommentera

