Frau Furtenbach gillar

Här är ett tips för dig som kanske håller på att vårstäda garderoben: kom på SwapShop på Tekniska Muséet helgen den 28–29 april! Jag har aldrig varit på nån SwapShop tidigare, men nu är en underbar kompis med å arrangerar och det låter ju hur bra som helst, så härmed ska garderoben rensas (för sannerligen – det behövs…)

Och det braiga är ju att jag slår så många flugor i en å samma smäll när jag byter bort de plagg eller skor jag är trött på mot plagg eller skor som någon annan tröttnat på som i sin tur kanske gillar de plagg eller skor som jag tröttnat på…

– Fattar ni? Hursomhelst är det win-win för alla inblandande + Stadsmissionen som får alla kläder som blir över + miljön…!

Gå in på deras Facebook-sida för eventet så hittar du all information du behöver för att ha koll på vad som gäller, så kanske vi ses?

PS. Kom på nu att det är himla lätt att skriva att man ska rensa garderoben… Inte lika lätt att verkligen göra det… Jag är så otroligt dålig på att göra mig av med saker – jag tänker att den där byxan från 2001 kan ju faktiskt komma till pass nån gång, och de där skorna kan ju vara bra å ha om jag mot förmodan skulle bli bjuden på en fest med 90-talstema… Och den där tröjan, den som jag hade när jag var gravid med Elin – inte kan jag väl göra mig av med den?

Men tro mig, jag ska göra ett ärligt försök att gå igenom garderoben, dessutom vill dom inte ha gamla urtvättade tröjor från tidigt 2000-tal så gravidtröjan kan jag nog behålla. Phu!

Kommentera

