Mot Blåkulla!

Nu tar jag Påsklov! Och jag ska försöka att inte röra vare sig datorn eller telefonen under ledigheten… Vilken tur att jag då har ett helt annat projekt som jag ska sätta igång med –  jag håller nämligen på att vidareutveckla kollektionen pijtmåle med nåt som i alla fall jag aldrig sysslat med tidigare och som ligger långt ifrån digital teknik, grafiska program och maskinell massproduktion (inte för att jag sysslar med massproduktion i övrigt, men ändå…)

Det känns i alla fall jättespännande och jag ska ägna mitt ”lov” åt att ta fram några prover så får vi se vart det landar lite längre fram. Förhoppningsvis hos en eller flera av mina återförsäljare hoppas jag!

Sen ska jag mysa med familjen, äta god mat och även äta ett å annat ägg förstås. Visste ni förresten att jag och min man träffades över ett par hårdkokta ägg på en boule-bar på Södermalm? Hur många ställen man nu kan köpa hårdkokta ägg i baren som snacks?! Men ändå… Vi stod där med var sitt ägg i handen och konstaterade besviket att de inte serverade någon Kalles kaviar till – och på den vägen är det. Året var 1994 och än i dag äts det en hel del ägg här hemma, men då ligger givetvis en hårt tillklämd Kalles-tub på frukostbordet!

Och apropå koka ägg, så lanserade ju Kalles en äggkokar-app förra året! Den ser till att ditt ägg blir precis så perfekt som du vill ha det och dessutom sätter den ihop en låtlista utifrån dina egna låtar som spelas under tiden ägget kokar. När favortilåten tystnar och klockan ringer är ägget klart! Det är den så älskvärda byrån CP+B som tagit fram appen och jag bara älskar såna här lösningar som bygger varumärke samtidigt som den faktiskt (för det är inte alltid…) fyller en funktion och är rolig att använda!

Hoppsan hejsan, nu blev det här inlägget som en omelett fyllt med lite av varje märker jag, men det bjuder jag på : )

Ha en underbar Påskhelg allihop!

Illustration: Karolina – Frau Furtenbach©
Foto Kalles äggkokar-app: Abba Seafoods pressida 

Kommentera

