Mobila mässbilder

I väntan på fler bilder och ett kort klipp från mitt föredrag på mässan i söndags, kommer här några mobilbilder från Nordic Design Collectives fina monter.

Efter att ha stått på ett stenhårt mässgolv ett par dagar känns det som ryggen ska gå av… Men det är ju så otroligt roligt att stå mitt i där det händer – träffa kunder, träffa andra formgivare – utbyta erfarenheter och ge/få tips på leverantörer, återförsäljare och så vidare och så vidare… Och så träffar man ju på en å annan utflyttad norrbottning som blir så glada när de möts av pitemålet på en mässa – i Stockholm!

Och Farmors lapptäcke gjorde sig bra där på bordet tycker jag…

Och ett stort TACK till min pappas kusin Yvonne som tog sig från Strängnäs för att lyssna till mitt föredrag i söndags. Det kändes ju såklart extra roligt att få stå där och prata om historien bakom pijtmåle och visa bilder från pappas hemby Varjisträsk när hon så väl känner till miljöerna och förstås min farmor, men så visar det sig att hon hon dessutom ska fara upp just till Varjisträsk för å hälsa på sina föräldrar nu till Påskhelgen…!

Apropå Påsk, ska jag gå och rota lite i ett (gigantiskt) påskägg som finns här på kontoret, gäller att passa på innan de godaste bitarna är borta…

Bilder: Karolina – Frau Furtenbach©

4 thoughts on “Mobila mässbilder

  1. Yvonne Hedman skriver:

    Och jag har numera Farmors Lapptäcke-bricka som frukostbricka. Den gamla brickan åkte ut och det fort! Likadant med de gamla grytunderläggen. Bort-bort! Nu är det Farmors… som gäller!

Kommentera

