Ord som värmer

Så här dagen efter försöker jag städa upp här hemma – det ligger confetti lite överallt, tomflaskor och halvfulla-tomma glas blandat med vackra blommor och gratulationskort… (är ni säkra på att jag inte fyllde 50?) Och förstås världens finaste retro-sminkbord som Micke jagat rätt på – tack till dig, allra finaste du! Nu är ju jag inte ens i närheten av att kunna fylla detta bord med smink, men öppnar man ena locket ryms det en dator där – så jag byter läppstift mot laptop tror jag…

 

Och mitt upp i all party-röra, medan jag smälter gårdagen full av intryck och av all god mat å dryck så kan jag inte låta bli att dela det här mejlet som kom från ett gäng som… ja, det finns inte ord att beskriva hur underbara de är – läs här i stället:

Grrrrrrattis världens bästa 40-åring!
Vi tycker du är grym. Du är så härligt sprudlig. Du är så klok och idérik. Du är så bra på att lyssna och att förstå. Du är en inspiration för att du följer dina drömmar och jobbar med din passion. Du har kommit så otroligt långt med den drömmen och vi är så glada för din skull. Och för att du är en del av våra liv.

Så vi hoppas att du firar ordentligt idag och vi tänker på dig. Men inte lika mycket som… (trumvirvel) PÅ LÖRDAG!

Det här gäller:
Gör dig klar till klockan 14.00 på lördag eftermiddag, då bil upphämtar vid ditt hus. Du lämnas tillbaka i oklart skick senare under natten. Klädsel: mys/avslappnad.

Ta med en väska med:
• Baddräkt
• Smink
• Festkläder till kvällen

—————————————-

Så om jag trodde att firandet var över… kan jag tydligen glömma det. Men med en sån här inbjudan – vem vill nånsin glömma? Det blir en kort mellanlandning i verkligheten idag och i morgon, för att färdas till en okänd destination på lördag… Å jag bara älskar såna här överraskningar! Blir så nyfiken så jag nästan kissar på mig!

Stort tack till ALLA som såg till att min dag blev så underbar som den nånsin kunde bli och till hon som skriver de vackraste orden. Punkt.

Kram till er denna vårsoliga dag!

Foto: Karolina – Frau Furtenbach©

2 thoughts on “Ord som värmer

  1. Lina skriver:

    Ämen så himlarns snyggt bord! Lyllos fyrtioåring där!
    Så spännande och fint det där andra låter… Och trots att jag nästan inte känner dig, så tänker jag att det är just så jag hunnit uppfatta dig… alltså så som dom skriver.

    Kram fining där!

  2. frau furtenbach skriver:

    Men åååå, tack fina du! Du skulle känna doften som kom ur bordet när jag lyfte på locket… Doften av smink, puder och gammal dam ; ) Nu börjar jakten på en sån där fin pall som passar till också… Ha en fin helg i vårsolen, kramar till dig!

Kommentera

