Frau Furtenbach gillar

Nu har jag hittat en ny plats där jag kan hitta å samla inspiration:


Pinterest
är som en digital anslagstavla (board) som du fyller med bilder på tänkvärda ord, färger, mönster, miljöer, inredning, mat, design – allt som inspirerar! Och du kan verkligen hitta allt möjligt mellan himmel och jord… Förutom att du själv kan skapa dina egna boards där du till exempel kan samla inspiration till ett kommande inredningsprojekt, designuppdrag, eller varför inte ett stundande bröllop – så kan du även söka bland bilder indelade i olika kategorier, eller välja att följa personer som verkar gilla samma saker som du, eller bara välja att följa en viss board från en eller flera personer.

Phu, det blev världens längsta mening… Men så är jag kanske inte heller den bäste på att förklara på ett lättfattat sätt exakt hur Pinterest funkar, utan länkar dig snällt vidare till en av alla som redan förklarat det på ett enkelt sätt: Webbhjälp.se

Men en liten ordlista som förklarar termerna tyckte jag förklarade ganska bra vad det handlar om och varför det heter som det heter:
Pin·terest (pĭn’trĭst): n. a social catalog to collect and share things you love
Pin (pĭn): n. an item you post to a pinboard
Re·Pin (rē·pĭn): v. to post another person’s pin to your own pinboard

Efter några veckors användande känner jag att det är underbart att kunna hitta och samla så mycket fint och inspirerande på ett och samma ställe, och att det är enklare att hitta det man är ute efter för stunden då allt är indelat i kategorier och förstås sökbart. Jag har bara skrapat lite på ytan ännu och skapat några boards där jag samlar på härlig typografi, fina gula saker, underbara home-office-miljöer och förstås en board med mina pijtmåle-bilder. Så jag ser även Pinterest som en möjlighet att nå ut och få fler att hitta mig och min blogg (flera besökare från hela världen har redan hittat till min blogg!)

Hur gör man då?
För att gå med i Pinterest, måste man antingen stå på en väntelista eller se till att få en invite från en som redan är användare. Så om du är intresserad av att gå med, mejla mig på karolina [at] fraufurtenbach.se, eller skriv en kommentar här nedan så fixar jag!

Kommentera

