Formex – en sammanfattning kring ett bord

Det var med lite vemod i kroppen jag flyttade ut från monter B01:05 på Formex igår efter att mässan stängt för denna gång. Jag har så mycket jag vill säga och skriva ned efter 4 dagar på mässan och det blir ett väldigt långt inlägg om jag ska sammanfatta allt här och nu. Därför kommer jag skriva flera sammanfattningar här framöver, alla med lite olika fokus.

Men jag börjar i alla fall min första sammanfattning så här:

Så har jag packat ihop mitt hem i kartonger, skruvat bort den sista kroken, plockat ned tavlorna från väggen och tömt brevlådan en sista gång. Jag och mina medutställare Emma och Erika, trivdes ganska bra i vårt hem. Och det blev faktiskt bättre än vi förväntat oss. Mycket bättre!  

Som vanligt i ett hem samlas alla i köket och kring matbordet… Där tog vi vår morgonfika, med radion på i bakgrunden, vi småpratade lite å la upp planerna för dagen. Där åt vi vår lunch – ibland tillsammans, ibland inte. Där satt vi och samtalade med föredragshållare, vänner, kunder och prospects…

Där stod projektorn och datorn under föredragen, kaffekoppar och brödsmulor städades undan för att ge rum åt tygprover efter ett av våra föredrag om digitalt textiltryck, prislistor samsades med mobiltelefoner och en halväten frukostfralla.

 

Erika satt där och skapade sina fina smycken, Emma skrev anteckningar i sin säljbok, och jag scannade igenom nätet efter de senaste blogginläggen eller tweetsen om Formex, eller uppdaterade vår Välkommen hem!-sida på Facebook. Det var där vi försökte lösa Melodikrysset tillsammans en lördagmorgon kl. 10.03 (gick sådär…) och det var där vi skrattade, vilade våra trötta fötter och samlade kraft när energin och blodsockret sjönk.

      

Så för mig var det inte bara 24 kvm monteryta med väggar, golv, ett antal produkter och tre utställare under dessa mässdagar. Det var ett andra hem, en bas där jag kunde känna mig trygg (jag som aldrig stått på en stor mässa tidigare) och en plats där jag fick möjligheten och förmånen att lära känna två stycken underbara människor och formgivarkollegor ännu bättre…

Stort tack till Erika och Emma för att ni ställde den där frågan tidigare i höstas! Och stort tack för kort och trogen tjänst till ett Perstorp-bord som fick utstå allt och lite till under fyra intensiva men galet roliga dagar!

Foto: Karolina – Frau Furtenbach©

2 thoughts on “Formex – en sammanfattning kring ett bord

  1. Lina - KITCHENBLOOM skriver:

    Så fint det blev! Gillar väggen, bordet, dina produkter och tackar ödmjukast för att jag fick vara med – så här – när jag inte kunde vara där!
    Jag skulle gärna stå med dig där, men det känns som ett eeeenormt steg att ta sig dit. Du är ju liksom mycket tuffare än mig.

    Kram till dig!

  2. frau furtenbach skriver:

    Men å snälla du, stort tack! Och det känns ju bra att jag kunnat förmedla känslan av att kunna vara med på plats ändå, sisådär 90 mil bort… ; ) Och nja, tuffare vet jag inte. Kanske är det en 40-årsdag som närmar sig med stormsteg och ett mantra som talar till mig med frågan ”När har jag möjlighet att göra detta nästa gång?” Är svaret på den frågan ”Jag vet inte…” Då kör jag! Livet är för kort liksom… Stor kram till dig!

Kommentera

