Kom å vässa pennan och öronen i vår monter…

20120121-010224.jpg

Nu gör vi något som aldrig gjorts förut (tror jag): Nu bjuder vi in våra besökare att lösa Melodikrysset tillsammans med oss i vår monter.

Så den 21 januari klockan 10.03 rattar vi in P4 på radion och löser Melodikrysset tillsammans med andra ord- och musikälskare!

Vi bjuder på småkakor som vi fått till skänks av underbara Arbrå Ångbageri och såklart trevligt sällskap kring köksbordet… För vad gör vi inte för att våra besökare ska känna sig som hemma…?

För Melodikrysset och såklart programmet innan: Ring så spelar vi – är ju två klassiska program som jag och säkert flera av er har många barndomsminnen till. De bara utstrålar hemtrevlighet så det skriker om det! Jag minns hur jag vaknade till på lördagmorgonen, smög mig in till mammas å pappas sovrum, kröp upp i sängen å försökte morna mig i den där osköna skarven mellan 90-sängarna (det var innan de stora bäddmadrassernas tid). Radion stod på i lagom volym och mamma å pappa skickade morgontidningens olika delar mellan sig (och det här var innan det lilla tidningsformatet kom) så hur man än försökte undvika lukten av trycksvärta, så hade man en stor rubrik eller ingress i ansiktet.

Och än idag försöker vi lösa krysset när vi ses, mamma och jag. Och egentligen är det ju som allra bäst nu när vi är tre generationer som kan slå våra musiköron ihop. Min dotter som strax fyller 10, tar ju hem de där artisterna som varit med i Idol nån gång år 2007. Eller nån som inte kom med i Melodifestivalens Andra Chansen år 2005. Och mamma har ju såklart stenkoll på den musik som var en del av hennes uppväxt under 40, 50 och 60-talet.

Får se hur det går den här gången, när jag har varken min mamma eller dotter med på plats. Men förhoppningsvis kanske några 40- eller 50-talister har vänligheten att komma förbi montern och hjälpa mig när jag kört fast? Ni är varmt välkomna!

Ja, oavsett vilken generation du tillhör, är du såklart välkommen till monter B01:05… Vi kanske ses?

Foto: http://www.sr.se

2 thoughts on “Kom å vässa pennan och öronen i vår monter…

  1. Malin skriver:

    Vilken lycka! Hittade dina produkter på Formex och det gjorde min dag. När jag i ögonvrån såg ordet remidjen trodde jag att jag såg fel 😉 Jag lade upp några bilder på min blogg, hoppas att det var ok?!
    Så otroligt roligt att du gör dessa produkter, Pijtmåle måste bevaras!

  2. frau furtenbach skriver:

    Hej Malin! Vad kul att du gillar mina produkter och såklart ännu roligare om de förgyllde din dag lite extra på mässan 🙂 Jag är så stolt nu när jag fått min första återförsäljare i Stockholm, Gamla Stan. Och självklart får du lägga upp bilder på din blogg! Ha det bra så länge.

Kommentera

