En oplanerad förkylning

Det här var ju inte riktigt vad jag hade planerat. En dunderförkylning precis när man kommit tillbaka från julledigheten och har minst sagt mycket att stå i. Tillbaka hos min uppdragsgivare där jag frilansar som Art Director på marknadsavdelningen och är mitt uppe i ett gäng kampanjer som ska ut. Tillbaka i firma Frau Furtenbach där jag oj, oj, oj har så mycket att fixa innan Formex.

Men det är så livet ser ut. För hur man än planerar och styr upp saker (även om jag inte är speciellt strukturerad så vill jag ändå ha lite koll på tillvaron) så dyker de där oförberedda grejerna upp. Men jag kan tycka att det är ganska befriande ändå att vi faktiskt inte kan veta allt om allt och exakt när saker ska ske.

Jag blir till exempel skogstokig när höggravida önskar att de kunde få ett kejsarsnitt istället – för då får man en tid för ingreppet och kan skriva in i kalendern så man kan planera tiden bättre… Eller de som gärna vill veta exakt vad som ska hända på deras möhippa. Eller ännu värre: de som vill veta exakt vad som kommer sägas i talet på bröllopet så de kan förbereda sig…!

Släpp taget. Låt det ske. Du dör inte av att inte ha super-duper-koll på A L L T!

Så jag låter förkylningen komma och ta över mitt liv för en stund. Och jag är ganska glad ändå att den kom nu och inte om två veckor…

Trevlig helg på er alla! *snörvlar*

One thought on “En oplanerad förkylning

  1. Svärmor skriver:

    Kära lilla Karolina! Krya på dig! Glöm inte att en whiskey är bra mot förkylning!
    Hörs efter helgerna…. Kramkram svärmor o svärfar

Kommentera

