En julmarknad med många kära möten

Nu är jag hemma i stan igen efter en helt underbar helg på julmarknaden uppe i Öjebyn och Piteå! Många kära återseenden med släktingar – både på min mammas och pappas sida,  och så har jag träffat några nya som jag bara haft kontakt med via mejl eller Facebook tidigare. Många som kom fram och undrade om det var mig de hade hört prata i radio för en kort tid sedan, eller så hade de läst om mig i Piteå-Tidningen. Så det är roligt att så många visste vem jag var och hade koll på mina produkter i ”pijtmåle”!

Snön uteblev ju tyvärr helt under själva marknaden, men jag tror många av oss fick en härlig känsla av jul ändå, med alla juliga dofter av glögg, lussebullar, godis å julgröt. Men på söndagskvällen kom det lite snö, precis så det låg kvar lite på marken och jag & min dotter Elin kunde bygga ihop en snölykta som snabbt därefter övergick till årets första snöbollskrig!

– Jag förlorade.

Men nu är jag helt och hållet såld på att vara ‘knalle’! Åka land & rike runt i en minibuss å sälja mina formsaker på marknader. Träffa folk från världens alla hörn. Höra besökare berätta sina livs historier. Det ska bli mitt nya liv. Elin är helt med på min idé. Jag ska bara sälja in den på resten av familjen…

De underbara bilderna från marknaden är tagna av min nyfunna vän och formgivarkollega Karolina – Lina på Kitchenbloom. Som för övrigt är en helt underbart duktig formgivare och fotograf och skriver såna där inlägg på sin blogg som gör att man bara sitter och småler och blir alldeles varm i hela kroppen!

Kommentera

