Kaffe, fikabröd, påtår och prat

Idag har jag varit i Pite hela dan å hunnit med att fika hela 4 gånger:

Fika nr 1:
Hos min moster som bor inne i Pite, kul att ses igen – sist var på min säljturnè i somras.

Fika nr 2:
Med min återförsäljare Karin på Hem Ljuva Hem i Småstaden. Och så fick jag äntligen lite julkänsla när jag klev in i hennes fina butik å fick se alla underbara julsaker som står på plats!

Fika nr 3:
Hemma hos min namne och formgivar-vän Karolina / Lina på Kitchenbloom. Vi har bara haft mejlkontakt tidigare men nu passade vi på att ses när jag ändå skulle fara upp. Med vissa är det ju bara så att det ”klickar” direkt, att man har så otroligt lätt för att prata om precis allt å det känns som om man redan setts eller känt varann hur länge som helst. Lina är en sån person och jag är verkligen glad över att vi kom i kontakt med varann! Faktiskt tack vare Karin, då vi båda säljer våra produkter i hennes butik.

Fika nr 4:
Tillbaka till min moster på middag – å fika på det…

Nu ligger jag här i sängen å tänker på morgondagens julmarknad. Kommer jag sälja nåt? Tänk om jag åkt 90 mil förgäves?

I morgon samma tid vet jag.

5 thoughts on “Kaffe, fikabröd, påtår och prat

  1. Lina - KITCHENBLOOM skriver:

    Alltså, jag är väldigt glad över våra möten dessa två dagar! 🙂
    Jag sitter och snickrar på ett inlägg, tog upp din sida för att länka, åsså hittar jag text som jag lika gärna kunnat skriva om dig. Ordet ”klickar” må vara utnött, men här finns inget bättre att ta till. Tjo, vad det klickar! Jag tokgillar min nya kollega – Frau Furtenbach!

    Bilder kommer i mitt inlägg och jag lovar att maila dem till dig, såklart!

    Kram

    1. frau furtenbach skriver:

      Tack själv allra finaste du! Roligt ni kom förbi igår och herrejösses vilka fina bilder du tog på marknaden! Visade dom för Elin, mamma å pappa och de sa: oj, vilka proffsiga bilder! Ja, sa jag – kanske för att hon ÄR ett fotograf-proffs…! Efter så fina bilder och så fina ord i ditt inlägg känner jag mig fulltankad med energi för att ställa mig dag två nu strax… Vi hörs. Snart hoppas jag. Stor och varm kram.

      1. Lina - KITCHENBLOOM skriver:

        Ja, stort lycka till idag med! Lite mer julstämning tycker jag mig känna i dagens väder, och ska man tro prognosen så kommer det snö i eftermiddag. 🙂
        Klart vi snart hörs igen! Och vem vet, om inte annat kanske i din stad om tre veckor. Var det inte marknad där då, eller har jag blandat ihop det?

        Kram.

    1. frau furtenbach skriver:

      Men å vad glad jag blir! Tack : ) Ja, nu håller jag å packa ihop för dag två på marknaden, den börjar lite senare idag, men det var skönt med lite sovmorgon – var ganska trött i ben å rygg igår… ; )

Kommentera

