Frau Furtenbach gillar

Hur glad blir man inte då man får ett fint handskrivet brev (på rosa papper dessutom) och när brevet ligger i ett kuvert som nästan håller på att spricka – och jag också – av nyfikenhet…

Det är snälla rara Linda som gör så underbara smycken under namnet Lindasmycken, som har skickat jättefina armband till mig. Jag öppnade kuvertet sittandes på Roslagsbanan på väg till jobbet nu på morgonen och jag var tvungen att ta på mig två av dem på en gång, för de var så fina tillsammans tycker jag! Tyckte nog tjejjen som satt mitt emot mig sneglade lite extra…

Linda och jag har gått i grundskolan tillsammans och hon var rätt pysslig redan då. Så det är så klart extra roligt när hon nu gör precis som jag – jobbar på att förverkliga en dröm och åtminstone till en viss del, kunna leva på det man tycker är allra roligast. I hennes fall är det att designa och tillverka unika smycken. Kolla in dom på Lindasmyckens gilla-sida på Facebook.

Och som om inte det vore nog så ska jag på modevisning i kväll också: det är Heart of Lovikka som ska visa höstens och vinterns stickade plagg som kommer hålla många av oss extra varma och mysiga i vinter. Ni kommer få läsa lite mer om dom här på Frau Furtenbach när jag smält alla intryck och hållt i plånboken hårt för att inte förköpa mig. Igen. Och kanske, kanske blir det en liten twitter-rapportering om visningen under kvällen. Blir ni nyfikna, kan ni alltid följa mig som @FrauFurtenbach vetja!

Ha en underbar dag i solen!

Foto: Karolina – Frau Furtenbach©

Kommentera

