Mycke nu

Oj oj, nu har jag inte skrivit här på ett tag, men jag lovar att det kommer både ett ”Veckans ord på pitemål” och en sammanfattning från mitt besök på Bokmässan.

Har varit lite rörigt på flera håll och så rätt mycket praktiskt som behöver administreras kring en nystartad firma…

Men en riktig pulshöjare i veckan var när en journalist från Tidningen Vi hörde av sig och ville ställa några frågor kring pijtmåle-produkterna! De ska ha med disktrasan ”opphängd å neschläft” på en plocksida i deras novembernummer. Hur glad blir man inte då? Var tvungen att ringa min mamma så fort jag la på luren och berätta – det är ju från henne jag fått uttrycket : )

Ha en fin dag, så kommer det fler inlägg här snart igen. Jag lovar.

2 thoughts on “Mycke nu

  1. Ulla Drejby skriver:

    Jo,jag kommer ihåg att man som barn ibland hörde någon vuxen säga: ”I tjänn mä som opphängd å neschläft”. Det betydde att personen ifråga var i dålig form eller kände sig sjuk

    1. frau furtenbach skriver:

      Härligt att du känner igen uttrycket! Du använder inte det själv nu då, när du är vuxen? Jag säger det ibland, och jag tror det blir mer å mer nu när jag jobbar mer aktivt med att få in den bonschka dialekten hemmavid : )

Kommentera

