Veckans ord på pitemål:

”I arbäjt nàlta hèndervä.” Jag arbetar litet hemmavid.

Just precis så blir det lite mer av framöver. För nu har jag hoppat. Jag har kastat mig ut och hoppas att några står där ute, redo att fånga upp mig!

Nu är jag min egen chef i min alldeles egna firma: Frau Furtenbach. Jag trotsar alla skrämmande känslor som ploppar upp emellanåt och kliver utanför trygghets-zonen. Jag måste göra detta nu. Nu eller aldrig.

– Ursäkta men nu måste ni vänta lite. Nu måste jag ta en paus och ge mig själv en klapp på axeln för att jag vågade skriva det jag just skrev…

Så. Nu är jag redo. Redo för nya samarbeten. Redo för nya utmaningar. Redo att trotsa jante. Redo för dig!

Ordet ovan är hämtat ur ABF Piteåbygdens ordbok: ”Pitemålet – ållt mila àagg å `ööx”

Kommentera

