Och så kom de äntligen!

Mitt uppe i mitt vankande och väntande så hör jag något som låter som en sån där budbil… Yey, min leverans är här! Jag hjälper till att bära in kartongerna, lägger dem på hallgolvet, skriver under & tackar budet och bara står och tittar en stund på alla kartonger.

– Ska jag våga öppna?

Hämtar den lilla kökskniven, sprättar upp den bruna tejpen och öppnar försiktigt, försiktigt. Smygtittar lite under plasten. Pustar ut lite. Det verkar som det är rätt grejer och det ser… Ja, det ser jättefint ut! Men hjälp, var är disktrasorna, jag hittar dom inte? Jorå, de låg under en hög med kökshanddukar – phu!

Nu är det ”bara” frukostbrickorna jag väntar på. Så jag fortsätter att vanka lite till…

Foto: Karolina – Frau Furtenbach ©
Kommentera

