Återvunnen väska

20110729-122725.jpg

Så här fin väska fann jag på Repris i Öjebyn! Är man som jag, född på 70-talet, kommer man ihåg de här mönstren å färgerna på allt i från tapeter, tyger och kakeldekor. Och för mig och många av mina vänner är de fortfarande positivt laddade. Däremot upplever jag ofta att min föräldrageneration som levt med de här blommorna å bjärta färgerna på ett annat sätt, inte riktigt mäktar med dom igen.
– Vem vet, det kanske är min mosters grannfrus köksgardin och bordsduk jag bär över axeln?

Jag höll nästan på att glömma:
Apropå 70-talsmönster hittade jag de här fina spisplatt-skydden åt en kompis på en loppis utanför Bollnäs häromveckan. De passade perfekt till deras gula luckor i sommartorpet! Och gissa prislappen? Hela 5 kronor…

20110729-025614.jpg

20110729-021530.jpg

Foto: Felicia Welander

Kommentera

