Yey! Ett bokomslag ska till tryck!

Med tanke på vad jag skrev i mitt förra inlägg så blev det inte Bibeln, men dock en minst lika viktig bok. En av mina allra bästa och närmaste vänner debuterar som författare och jag har fått äran att få sätta form på bokens omslag. Jättehärligt och jätteläskigt på samma gång. Såklart. Härligt att få vara en av få utvalda att förhandsläsa boken. Läskigt att sedan försöka fånga det där extra i boken som ger en hint om vad och vem boken handlar om utan att avslöja för mycket. Därefter en rejäl utmaning i att få en urtaskig brief av ”kunden”, dvs min kära vän, då hon inte visste riktigt vad hon ville ha, utan det skulle hon veta och känna vad som var rätt när hon såg det… Okej… men så är det väl när man får ett uppdrag av en likasinnad kreatör…

Men nu är det gjort och jag känner mig stolt och glad för att ha fått uppdraget. Tack Felicia! Och jag ser redan fram emot när ”Jag ska av vid nästa station” har en plats på Bokmässan i Göteborg efter sommaren.
– Vilken ego-boost! För oss båda.
Ni kan läsa mer om författaren Felicia Welander på hennes blogg här.

Kommentera

